La Fundació Eduard Soler està treballant per oferir un model educatiu que permeti garantir la seguretat dels alumnes per aquest inici de curs
Avançant-se al nou context educatiu amb què s’iniciarà el nou curs acadèmic 2020-2021 arran de la COVID-19, la Fundació Eduard Soler està treballant per oferir un model educatiu que permeti garantir la seguretat tant de l’alumnat com del personal intern, mantenint alhora l’alt nivell de consecució del procés d’aprenentatge acadèmic i professional de l’alumnat.
Des de fa uns mesos la Fundació Eduard Soler està treballant i preparant les aules de l’escola per poder oferir una formació més flexible i personalitzada amb l’ús de tecnologies i plataformes digitals per tal d’adaptar el seu model formatiu a les noves necessitats de formació, tant reglada dels Cicles Formatius de Grau Superior, com de l’àmplia oferta de cursos de formació contínua de temàtica tecnològica i industrial que s’imparteixen. Aquesta nova normalitat requereix un nou model d’aprenentatge que s’adapti a les noves necessitats i circumstàncies, perquè sigui quina sigui la situació de l’alumnat, pugui viure una experiència educativa de qualitat.
Així doncs, en cas de presentar-se una situació de confinament parcial o total degut a una detecció de cas positiu per Covid-19 al centre, des de la Fundació Eduard Soler s’estan adaptant les aules amb la instal·lació de càmeres i sistemes de so, que permeti la transmissió de les classes presencials a l’aula a través de vídeo amb connexió de so. Aquesta adaptació combinada amb l’ús d’una plataforma de videoconferència telemàtica, permetrà donar resposta a una situació mixta en què els alumnes que hagin d’estar en quarantena, puguin assistir de manera virtual a la classe, mentre la resta d’alumnes assisteixen de forma presencial. Aquesta millora es complementarà amb l’ús de diferents plataformes digitals amb connexions remotes als equips informàtics, programaris i sistemes automàtics, per tal de poder utilitzar des de casa els mateixos equipaments i recursos de què disposen presencialment a les aules, tot també amb el suport de l’aula virtual com a eix central de relació i contacte entre professor i l’alumne.
Aquesta mateixa metodologia també s’aplicarà en els cursos de formació contínua, de manera que, segons quina sigui la temàtica, s’ofertarà la possibilitat que es puguin dur a terme de manera presencial o telemàtica.
En el supòsit que no es presenti cap cas positiu per Covid-19, es desenvoluparan totes les activitats lectives de manera presencial aplicant les mesures de prevenció i protecció establertes pel centre. Per aspectes de qualitat de l’aprenentatge, en el model formatiu de la FES, la ràtio d’alumnat per grups de classe és limitat a 16 places, garantint així un millor aprenentatge i en aquest cas, assegurant el distanciament social necessari en les classes, aules, tallers i espais disponibles de l’escola. A l’inici de curs, se’ls hi entregarà a alumnes i professorat, una mascareta homologada que haurà de ser utilitzada durant les hores lectives al centre. De la mateixa manera, s’han establert accessos i s’instal·larà senyalització específica per assegurar la mobilitat segura. També s’intensificarà i es modificarà els protocols de neteja dels diferents espais de l’escola i s’instal·laran diferents dispensadors de gel hidroalcohòlic.
Amb aquesta nova adaptació des de la Fundació Eduard Soler es vol reforçar el seu projecte educatiu oferint formació de qualitat, proporcionant un perfil professional altament demandat per les empreses del sector, i alhora, donant resposta a les noves necessitats educatives i formatives dels alumnes i de la societat, però també, a les noves necessitats de les empreses de l’entorn.